torsdag 30 maj 2013

Sydde ett jul förkläde till min mormor :)

Förklädet till min mormor



Jag började med att klippa ut ett fint tyg med hjärtan på och mätte längden och klippte ut den och vek in den 1 cm och sydde runt med rak sömm.
 

 
Sedan klippte jag ut två tyg bitar formade som hjärtan men sedan när jag tog hem förklädet så sa min mamma att jag inte kunde bara sy fast ett hjärta med en tyg bit utan jag var tvungen att vika de så hjärtat blev dubbelt och sydde fast den på förklädet.
 
Sedan så tog jag samma band som  jag tog till min rycktväska fast röda och vek den halva halva över kanten högst upp på förklädet.
 


Sedan sydde jag fast den och eftersom jag vack halva så sydde jag fast de två jag vak i halva så de blev ett snöre som ni hoppas jag ser de är lite svårt att förklara. :/
 


Sedan tänkte jag att de skulle vara snyggt att sy väck och när man sir väck viker man lite av tyget och syr över de jag sydde 4 stycken sådana.
 
Sen var den klart och min mormor blev jätte glad när hon fick den :).
 


/Ellinor
 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar