fredag 31 maj 2013

Blommigt förkläde

Förkläde
 
 
Gjord med kriativitet!
 
Jag har gjort ett förkläde med mycket färg och mönster. Förklädet är ganska långt som når ner till knäna. Förklädets färg är vit och har massa blommor på sig, de flesta blommorna är vita och rosa. Jag har också gjort en stor rosa ficka som är rosa och som är högst upp på förklädet, vid bröstlängden.  Banden är rosa och ett av banden är runt halsen, så att den inte lossnar när man har den på sig och ett band är vid magen och bakåt mot ryggen så att den håller. Jag har format den lite runt längst ner och högst upp är den lite spetsig, om man säger så.
 
I början ritade jag upp på ett mönster hur jag ville ha mitt förkläde och när jag kom på hur och med vilka färger jag skulle göra den så började jag rita upp det på ett tunnt "tygpapper". När det var klart och fint så ritade jag upp det på ett tyg som jag hade valt, efter det sydde jag runt hela förklädet. Efter det började jag rita upp fickan på ett "tygpapper". Jag ritade på tyget. Efter det började jag klippa ut det på tyget och sydde sen fickan på förklädet. Sist men inte minst så tog jag tre långa bitar av band så att jag kunde placera ut det på förklädet.
 
Jag blev jätte nöjd och jag tyckte att förklädet blev fint! Förklädet påminner om sommaren för den har massa blommor på sig som ser somligt ut!
 
Lägger upp bilderna på förklädet när jag kan!
 
/Tarja :)

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar