fredag 31 maj 2013

Gulligt gosedjur

Gosedjur
 
 
 
Jag har gjort ett gulligt litet gosedjur till min älskade systerdotter. Den är röd och är väldigt mjuk och skön. Den liknar en utomjording som kommer från Mars men mycket, mycket sötare och mycket, mycket rödare är den!
 
Jag har inte kommit på mönstret själv utan jag har tagit mönstret från en bok jag hittade intryckt i ett skåp. Jag valde just detta gosedjur för jag tyckte den skulle passa bra i hemmet och man kunde ta med det nästan överallt för den var inte så stor utan mellan storlek nästan. Det var inte bara därför jag gjorde den utan det var också för att jag skulle bli moster då så då tänkte jag att det var lika att göra ett gosedjur till min systerdotter.
 
Jag tog ett mjukt tyg som var bra för spädbarn och färgen blev röd för jag tyckte att gosedjuret passade in i det, helt enkelt. Jag ritade mönstret på ett "tygpapper" och ritade sedan på tyget, jag gjorde två plagg för att bommullen skulle få plats där inne.
 
Jag började först sy ena plagget och sedan det andra. Efter det sydde jag båda plaggen på varandra och sen vände jag den in och ut och fyllde den med bommul. Innan jag fyllde den med bommull track jag med en sticknål högst upp i öronen, armarna och kroppen så att den skulle bli rak och fin och inte invikt och det. När hela gosedjuret blev fyllt med bommull så sydde jag hålet där jag hade tryckt in all bommull så att allt inte skulle ramla ut. Efter det sydde jag på ett hjärta och ögon. De hade jag sytt ut redan från början. Innan jag började med självaste kroppen.
 
Jag blev super nöjd med mitt gosedjur för jag ville verkligen göra den när jag såg den så jag bara gjorde den direkt jag fick tag i mönstret!
 
Lägger upp bilderna på förklädet när jag kan!
 
/Tarja :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar