onsdag 29 maj 2013

Ryktväska/ en väska man kan ha tvätt saker till hästen :)

 

 Ryktväska

Med kriativitet! :)


 
Jag började med att sy ihop de gröna tyget med fåren på i en rektangel med ett stort hål längst nes så man skulle kunna få in de stora skumgummit.
När jag hade sytt klart tyget till en rektangel så sydde jag på små röd/vit rutiga fickor som man kan stoppa svampar, hovkratatsar, borstar m.m. i, jag sydde fickorna dubbelt och vek in kanten cirka 1 cm.

 

 
 
Sedan när jag hade sytt fiuckorna så satte jag in skumgummit och jag valde skumgummit för att de är stapilt och de hjälper den att stå upp. när skumgummit var i så sydde jag vid kanten där vars båda ändarna vars rektangeln var allaså på längden neråt så sydde jag ihop båda sidorna med dubbel tråd som man kan ta från symaskinen och göra trådarna dubbla, jag sydde kors styngn för att den skulle hålla bättre.
 
 
 
Sedan sydde jag en botten med "plast" tyg på utsidan av botten och innan för botten sydde jag fast "plast" tyget med ett grönt bommuls tyg så den skulle så en insida och en utsida som skulle hålla.
Att sy fast botten var knepigt så jag var lite furnuftig och sydde den med dubbel tråd och med kors styngn.
 
 
Sedan sydde jag axel bend som inte var så kraftiga i början men jag vek ihop den i halva och sydde den på varje kant så att den skulle hålla.
Sedan när jag hade sytt båda axel banden klart så sydde jag fast de för handf in i väskan, så som ni ser på bilden :)
 
 

/Ellinor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar