fredag 31 maj 2013

Brodering med blommor

Brodering
 
 
 
Gjord med kriativitet!
 
Jag har gjort en brodering med fina blommor på. Det är blommor på den och den är ganska stor. Den ska visa att det är en slags blomsort som just har börjat växa och ska bli en stor och fin blomma.
 
Mönstret hittade jag i en pärm som jag hittade i en låda och där fanns det massa olika mönster på blommor, djur, saker och massa annat men jag valde att göra denna med blomma. Först när jag såg mönstret började jag att hämta alla saker jag behövde, b.la. nål, 6-trådiga trådar med olika färger, b.la. rosa, grön, lila och så tog jag såklart fram självaste ramen och "broderingstyget" jag skulle brodera på.
 
Jag broderade och tänkte framåt, alltså hur det skulle bli om jag gjorde si och så. Tack vare den idéen så blev jag klar med broderingen snabbt.
 
Jag blev jätte nöjd med den för jag tycker att den passade bra in i början av sommaren när blommor börjar växa med sina olika färger.
 
Lägger upp bilderna på förklädet när jag kan!
 
/Tarja :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar